
De 3 beste CRM tools voor je op een rij!
Op het gebied van CRM is er heel wat te vinden. CRM, we weten het allemaal, staat voor ‘customer relationship management’. Een van de belangrijke onderdelen van iedere bedrijfsvoering, want de klantrelatie warm houden en contactmomenten goed afhandelen is dé manier om een band op te bouwen. Alle CRM-programma’s werken inmiddels online en veel ervan werken ook in de cloud. Dat is wel zo handig, want dat betekent dat je medewerkers overal en altijd kunnen inloggen en de klantrelaties kunnen zien, bijhouden, en managen. Maar welke tools zijn nou eigenlijk de allerbeste?
#1: FreshSales
Deze betaalde service (met relatief lage maandelijkse kosten) is onderdeel van FreshWorks. Het grote voordeel van dit pakket is dat het op alle maten business is toe te passen: van groot bedrijf tot eenmanszaak. De uitgebreide softwarepakketten maken het bovendien heel eenvoudig om CRM-management te combineren met bijvoorbeeld het ticketsysteem. Andere winnende elementen zijn de eenvoudige interface en de vele features die de software biedt (zoals ingebouwde telefoon- en mailservice, waar ook ruimte is voor privé-comments). Met FreshSales heb je alles op één plek, helder en overzichtelijk.
#2: Keap
Zeer bekende CRM software, want Keap heeft wereldwijd honderdduizenden gebruikers. Die profiteren allemaal van de software die verregaande automatisatie mogelijk maakt – versturen van berichten naar klanten, eenvoudig upscalen van campagnes, enzovoorts. De doelstelling van Keap is om jou als klant te bevrijden van de noodzaak om vergelijkbare taken opnieuw en opnieuw te herhalen: het biedt je de vrijheid om die herhalende taken door de software te laten uitvoeren, zodat jij je handen vrij hebt voor meer creatief werk. Een perfecte oplossing als je verder wilt groeien met je bedrijf, en je aan de hand van een goed CRM-systeem de volgende stap wil gaan nemen.
#3: Hubspot
Het aantrekkelijke van HubSpot begint met de prijs. Die zit ongeveer in het midden vergeleken met de vorige twee opties, maar: er is ook een gratis versie te vinden. Daarin kun je al ontzettend veel functionaliteiten vinden, en ook informatie over processen en trainingen voor de organisatie van je bedrijf die je op weg helpen om je CRM te professionaliseren. HubSpot scoort dus met zijn gratis versie, maar ook de betaalde versie biedt grote voordelen, want die kan mee met de grote jongens op het gebied van CRM-ondersteuning. Een mooie allround optie dus.