
Dingen die je vergeten bent voor je online webshop
Tijdens de Corona-pandemie zijn online webshops steeds populairder geworden. Het was ten slotte de enige plek waar we konden winkelen. Daarom ben jij een online winkel gestart. Daarvoor heb je vast al meerdere stappen ondernomen, zoals het bouwen van een website, het opzetten van sociale mediakanalen en het kopen van – te veel – verzenddozen bij superdoos. Elke ondernemer vergeet wel iets, en dit is wat jij vergeten bent.
Het vertrouwen winnen van je klanten
Er zijn ontzettend veel webshops. Elke dag worden er nieuwe online kledingwinkels gepubliceerd en heeft de consument meer keuze. Vooral in deze tijd zijn er veel online-shoppers die nieuw zijn tot dit fenomeen. Zij zijn eigenlijk gewend om rechtstreeks in de winkel te kopen. Om hun vertrouwen te winnen moet jouw klantenservice de beste van de beste zijn. Denk hierbij aan het aanbieden van een live-chat. Hiernaast wil je je reputatie opbouwen door te laten zien met welke bedrijven je samenwerkt, werkelijke product reviews tonen en een retour mogelijkheid aanbieden. Als laatste wil je een geweldige “over ons”-pagina hebben op je website, zodat je klanten zich voelen alsof ze jou kennen.
Overgaan tot kopen
Geen enkele webwinkel kan bestaan zonder betalingen. Bied jouw klanten een breed scala aan populaire betalingsopties, zodat ze altijd gemakkelijk een aankoop kunnen doen. Wanneer de aankoop is gedaan zal je het product gelijk moeten verzenden. Dit geeft je meer kans op een positieve review! Zorg dat het pakketje jouw merk representeert. Ga voor een doos op maat met jouw logo of een leuke tekst erop.
De juiste marketingstrategie
Wanneer je het aantal aankopen wilt vergroten, dien je een goede marketingstrategie te hebben. Maak gebruik van een SEO-blog om meer winkelverkeer te genereren, zorg ervoor dat je webshop mobielvriendelijk is, werk met influencers en bloggers, gebruik foto’s van hoge kwaliteit, biedt promoties aan, gebruik e-mail marketing en houdt je competitie in de gaten. Vergeet niet je voortgang te volgen en meten zodat je weet welke strategieën werken voor jouw webshop en pas aan waar nodig.