
Snel gekwalificeerde werknemers werven? Dat doe je zo!
Heb je behoefte aan nieuwe werknemers om verder te groeien met je organisatie? Dan weet je vast al dat dit lastig kan zijn – de Nederlandse jobmarkt is nogal oververhit. Toch zijn er bepaalde manieren waardoor je iets makkelijker goede werknemers kunt werven. In dit artikel geven we je drie tips om snel goede werknemers te werven die over de juiste kwaliteiten beschikken om jouw onderneming te laten groeien.
Tip 1: Schrijf een vacature die focust op de top 10 redenen om van werkgever te veranderen
Als je een vacature schrijft, is het een goed idee om de top 10 redenen waarom iemand van een werkgever verandert even te googelen. Enkele van de redenen zijn meer autonomie, meer flexibiliteit, een betere werksfeer en meer kansen op groei. Dit zijn allemaal redenen waar je op kunt inspelen in je vacaturetekst, om zo de kandidaat onbewust te triggeren. Voeg een video toe waarin huidige werknemers spreken over de werksfeer en hoe autonoom ze kunnen werken. Voeg info toe over hoe snel werknemers kunnen doorgroeien in je bedrijf en welke budgetten er zijn voor groei.
Iedereen weet ook dat een goed salaris belangrijk is. Dat is dan ook de nummer één reden waarom iemand van baan wisselt. Wees daarom ook transparant over de salarisschaal waarin de werknemer terecht komt. Door een schaal aan te duiden, kun je nog steeds een beetje onderhandelen.
Tip 2: Adverteer met je vacature
Wist je dat bijna alle jobplatforms de mogelijkheid aanbieden om te adverteren met je vacature? Je wilt immers niet dat deze ‘ondergesneeuwd’ wordt door honderden andere vacatures! Ook kun je je vacatures pushen door deze via je bedrijfsaccount te adverteren/vermelden op al je eigen social media. Je wilt immers zo veel mogelijk mensen van de juiste doelgroep bereiken!
Tip 3: Ga in zee met een recruitmentbureau
Heb je al vanalles geprobeerd en wil het je niet lukken om de juiste personen te werven? Dan is het tijd om samen te werken met de professionals! Recruitmentbureaus hebben ontzettend veel ervaring met long-term en interim recruitment en kunnen zo vaak personen bereiken die jij nooit had kunnen bereiken. Er zijn heel veel recruitmentbureaus op de markt, elk met een eigen specialisatie. Vaak is dat een bepaalde dienst zoals detachering of interim, maar vaak specialiseren ze zich ook in een bepaalde sector. Zo weten ze heel goed wat bepaalde banen inhouden en op welke kwaliteiten ze moeten werven. Zo kun je kiezen voor een werving en selectie voor marketing bureau als je nieuwe profielen nodig hebt voor je marketing departement, maar net in zee gaan met een IT recruitment agency als je je development vacatures niet gevuld krijgt.
Succes met het vinden van nieuw personeel!